Cambridge dieet: Is de mythe nieuw leven ingeblazen?

Voor velen een geliefd dieet, maar voor andere een hoofdpijndossier. Waarom zijn er toch zoveel misstanden over het Cambridge dieet. Hoe kan het dat iemand er goed mee afvalt, terwijl er aan de andere kant iemand van aankomt. Wanneer je een dieet ontwikkeld zou je je hier toch behoorlijk zorgen over moeten maken. Want het besmeurd je goede naam. Toch is het helaas wel de praktijk en we denken dan ook niet dat het hier gaat om een sporadisch geval. Nu heeft het dieet een nieuwe vorm, maar is het nu ook echt verbeterd? Of blijft het een ordinair crashdieet? Let’s take a look!

Waar kennen we het dieet van?

We kennen allemaal we de beelden van bekende filmsterren of wie dan ook in de Hollywood business, die het dieet prijzen tot boven de wolken. Terwijl er ook veel klachten bekend zijn. Zo is er een keer een klantervaring voorbij gekomen waarbij er zelfs iemand naar het ziekenhuis moest. Nu zal dit een uitzondering zijn, toch baat het zorgen. We kennen het voornamelijk van de goede ervaringen, waarbij mensen eenvoudig met een pakje geluk gaan afvallen in sneltreinvaart. De bekendste manier is het Cambridge dieet 500! Dit is ook gelijk de dieetmethode die de meeste aandacht krijgt.

De traditionele Cambridge 500 methode

500 calorieën per dag: is dat alles? Ja, wanneer je het voor de eerste keer ziet denk je dat drink ik alleen al aan koffie per dag (wel met suiker en melk dan natuurlijk). Het is niet voor niks een vrij radicaal dieet. Het werkt wel! Je zal er namelijk in korte tijd snel mee afvallen. Is dat je doel? Dan heb je er wellicht wel wat aan, maar of je ook netjes op gewicht blijft? Meestal niet namelijk – dit is overigens niet alleen een makken van het Cambridge dieet maar ook van vele andere crash diëten.

7 nieuwe stappen naar een slank figuur!

Nu komt het: Het dieet is vernieuwd! Is iets niet kapot, dan hoef je het ook niet te maken. Kennelijk zijn er toch de nodige verbeteringen doorgevoerd, misschien wel vanwege alle publiciteit dat het minder goed is dan het lijkt.

In ieder geval is het goed om te zien dat ze eindelijk wat veranderingen doorvoeren. Mag ook wel een keertje. Maar is het dieet verbeterd? Of ben je nog steeds in uithongeringsmodus met het nieuwe stappenplan.

Cambridge dieet slaat de plank …?

Niet raak in ieder geval! We vinden dat je zoveel mogelijk vers voedsel moet eten en drinken. Dat doe je niet met shakes, papjes of andere maaltijden uit een pakje. Het is vaak een bewustwording wat mensen wel en niet mogen eten, wanneer ze willen afvallen. Het is niet moeilijk, maar je moet er wel wat voor doen.

Waarom je beter niet het Cambridge dieet kunt volgen

Diëten waarbij je jezelf gaat uithongeren, dat betekend meer dan 800 tot 1000 calorieën onder je behoefte, zijn nooit goed. Want ze leveren geen lange termijn oplossing voor het onderliggende probleem. Daar wordt natuurlijk mooi gebruik van gemaakt, want gemak dient de mens. Iemand met overgewicht grijpt alles aan en neem liever de korte route dan iets waar je ook echt iets aan hebt. Besef alleen goed dat je investeert in een sterker, mooier en slanker lichaam. Je moet dan ook jouw leefstijl veranderen en niet denken dat je met 3 shakes per dag van al je problemen af bent.

Wat is een beter alternatief?

Kijken naar wat je eet en drinkt, heb je hier hulp bij nodig dan kun je diverse platformen raadplegen waar je iets mee kunt.

Cambridge dieet onder de streep

Afvallen werkt wel, maar vaak slechts voor een tijdelijke periode. Het is niet de meest geschikte manier voor lange termijn resultaten. Ga gezonder eten, leven, sporten en jezelf niet uithongeren. Dit is niet de oplossing!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *